♥ FRIENDS ARE LIKE BEAUTIFUL GARDEN ♥

Wednesday, October 6, 2010

CINTA DAN ABC

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم




A B C D E F G H I ......*dan seterusnya* mudah kan. Perkara pertama yang semua orang belajar masa mula2 masok ke alam tadika. Xyah tunggu tadika pon mak dah ajar mengenal ABC kat rumah, betol x?? So ape kaitan nye dengan cinta? Ni la nak cite nih..hehe.

5tahun lepas, aku pernah bace satu coretan dari myspace kawan sekolah, dan coretan ini lah satu2nye coretan yang insyaallah aku akan ingat sampai mati la kire. Sebab ape yang dinyatakan dalam coretan itu sangat lah menusuk hati aku, dan membuat kepala otak aku nih, berputar ligat memikirkan ade benarnye coretan itu(skema nak mampos ayat kau!) :)

CINTA ibarat kite belajar ABC. 1st berkenalan, luahan isi hati masing2, kenal hati budi, bawak jumpa parents .....putus! 2nd berkenalan lagi sbb dah jumpe orang baru, luahan isi hati masing2, kenal hati budi, bawak jumpe parents then...putus. Macam itu la seterusnya. Yang dimaksudkan ibarat ABC ialah, step perkenalan kite dengan seseorang sebelom jumpe jodoh yang telah ditentukan olehNya ialah ABC dan amat susah untuk ke Z! Setiap kali berkenalan dengan orang baru kite akan mule semula dengan A then B then C~~ bile tak jadi dan kenal dengan orang baru step tadi akan diulang semula.huhu. Penat kan??? KAdang2 terfikir alangkah senangnye kalau kite tahu siapa jodoh kita kan. Xperlu susah2 nak kenal setiap orang dr A dan xketemu Z~~

Aku selitkan doa ini untuk dikongsi bersama. Semoga Allah ketemukan kite dengan insan yang soleh & solehah.



DOA JODOH

“ROBBI HABLII MILLADUNKA ZAUJAN THOYYIBAN WAYAKUUNA SHOOHIBAN LII FIDDIINI WADDUNYAA WAL AAKHIROH”.

Artinya:
“Ya Robb, berikanlah kepadaku suami yang terbaik dari sisi-Mu, suami yang juga menjadi sahabatku dalam urusan agama, urusan dunia & akhirat”.






lots of love, hugs & kisses
♥ nabilahazwani ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...