♥ FRIENDS ARE LIKE BEAUTIFUL GARDEN ♥

Saturday, July 9, 2011

Gara2 BERSIH!!



سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Tarikh: 9 July 2011
Tempat: Grand Saga Highway, Cheras


OK. Semua manusia tahu yang pada tarikh yang tertera diatas itu , Malaysia telah digegarkan oleh perhimpunan yang agak mengarut bagi aku la. Iaitu perhimpunan BERSIH 2.0. Semua jalan2 kearah Kuala Lumpur ditutup dan semua pihak polis diarahkan untuk buat pemeriksaan bagi kereta2 yang nak masuk Kuala Lumpur. Dan disebabkan itulah Highway2 utama kearah Kuala Lumpur dilanda kesesakan yang amat teruk! :(

Kebetulan tarikh itu, aku telah dijemput untuk menghadiri majlis perkahwinan sepupu kakak ipar En. Pelangi di Bandar Tun Razak. Ok, dengan beriya bersiap, cantik2 nih. Maklomla, nak jumpe bakal kakak ipar & abang ipar (padahal bukan pertama kali jumpe pon, boleh dikatakan banyak kali.. :) tapi excited 2 tetap ada) Pukul 12.00tengahari keluar dari rumah, sbb nak kena amik En.Pelangi dulu then baru gerak sama2 ke kenduri, xsampai 5minit. Amik kau! JEM!! huhuhu. terniat nak patah balik, tapi degil kan. Ingat kejap je JEM nye.....



Dari pukul 12.00 thgri sampai pukul 6.00 petang. ENAM JAM sangkut kat jem!! Mase tuh aku memang nak g ketuk je kepale orang2 yang join BERSIH tuh. Sangat menyusahkan org. Mereka memang bertindak tak ikot akal fikiran kot! (ok, malas nak bercerita pasal manusia2 xberakal tuh) Kesesakan yang sangat teruk ok. Setiap 5minit, polis hanya lepaskan sebijik kereta. Korang boleh bayangkan x?? betapa lamenye JEM tuh. :(

Jam 12.00 tengahhari - 4.00 petang:
Aku menempuh kesesakan sorang2. Macam2 ragam manusia aku tgk. Nak marah dengan BERSIH pon xgune kan, So, gelagat2 manusia yang sama2 tersangkut kat jem tu la menjadi penghibur.

sangat kembang ok muke aku.. -.-


Jam 4.00 petang - 6.00 petang
Sedang khayal tengok gelagat2 manusia, tiba2 cermin kereta ku diketuk. Suspen jugak kan, ingatkan makhluk yang nak simbah asid tuh. Rupa2nya En.Pelangi. :) **sweet x**haha. En.Pelangi risau aku sorang2 dalam jem so die datang naek moto and park moto kat shell then En.PElangi lintas Highway & berusaha mencari Kereta aku..hehe. (kenapa En.Pelangi datang lambat sangat?? sebab area uma En.Pelangi hujan lebat, so kene tunggu hujan berhenti baru boleh datang teman aku.. :) **thanks sayang!! ** Da xbosan da duk dalam JEM masa nih.hehe

Setelah kereta aku lepas dari sekatan, terus pecut ke kenduri. Sebenarnye kenduri da habis. Tapi xkisah pon, sbb just nak hadirkan diri je. Malam tuh, lepak2 makan dengan En.Pelangi, dan abang serta kakak ipar En.Pelangi. =)


Sekian.
♥ nabilahazwani ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...